Beautiful Economic Features of Public Landscaping in City Beautiful
By
Emilson Caputo Delfino Silva And
Adriana Marasca
Department of Marketing, Business Economics & Law, University of Alberta
Abstrato
O movimento Cidade Bonita que aconteceu em Chicago, em 1893, durante a Exposição Colombiana- World’s Columbian Exposition foi de
grande alcance e da inspiração na area artística, arquitetônico, social, político e econômico. Entre os aspectos artísticos e arquitetonicos do Movimento Cidade Bonita, a alta qualidade paisagismo público foi de suma importância.
Quanto a lógica econômica por trás do movimento, encontramos o pensamento que uma bela cidade deveria aumenta a satisfação de seus moradores , portanto, o aumento dos valores dos imoveis, bem como expande os negócios da cidade, com aumento das vendas de bens e serviços da cidade para os clientes local turistas.
Lógica econômica por trás do movimento Cidade Bonita
Este artigo analisa a lógica econômica por trás do movimento Cidade Bonita . Consideramos um Economia “regional”, que consiste de duas cidades adjacentes, que são idênticas em muitos de seus atributos, como o tamanho de suas populações. Construímos um modelo de equilíbrio geral para os agentes (consumidores e produtores) nesta economia e demonstramos que a lógica econômica por trás do Cidade Bonita e forte.
A riqueza e bem-estar de cada cidade são proporcionais ao seu nível de qualidade e qualidade de uma cidade é proporcional ao nível de qualidade do paisagismo público da cidade.
Abstract
City beautiful was a movement of great reach and inspiration, which apparently, was initiated in Chicago in 1893 during the World’s Columbian Exposition. The movement’s premises were artistic, architectural, social, political and economic. Among the artistic and architectural aspects of the city beautiful movement, the provision of high quality public landscaping was of paramount importance. As for the economic rationale behind the movement, we encounter the thinking that a beautiful city should increase its residents’ enjoyment of the city’s attributes and hence attachment to the city, raise real estate values as well as expand city business, with larger sales of city goods and services to local and touristic customers.
This paper examines the economic rationale behind the city beautiful movement. We consider a “regional”economy consisting of two adjacent cities, which are identical in many of its attributes, such as
the sizes of their populations. We build a general equilibrium model for the agents (consumers and producers) in this economy and demonstrate that the economic rationale behind the city beautiful
movement is sound. Each city’s wealth and welfare are proportional to its quality level and a city’s quality level is proportional to the city’s public landscaping quality.
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